Sunday, May 31, 2015

Cikgu Part Time


Tak pernah aku duga satu hari akan menjadi cikgu. Padahal dulu, benda paling aku tak suka adalah MENGAJAR sebabnya aku ni jenis kurang kesabaran sikit. 

Alkisahnya, aku hantar Adam ke kelas sepupu ( Hasif) sebab Adam tak boleh membaca walaupun dah berumur 6 tahun.Tahun depan dah nak darjah 1. Susahlah kalau dia tak boleh membaca lagi. Dah alang-alang aku hantar Adam, aku mintak lah keje sekali pada Hasif. Tak sangka, ada rezeki aku,. Kebetulan Hasif ada masalah dengan salah seorang cikgu dia di Pusat Tuisyen.

Hari ni sepatuntnyaaku cuma attach sahaja dengan cikgu senior tapi, disebabkan cikgu yang masalah dah betul-betul buat masalah makanya aku jadi cikgu bidan terjun tadi. Seronok melayan budak-budak ni dan mengajar . Haha. Hasif gelakkan aku.Katanya memula memanglah seronok...dah lamaaaaaa nanti...

Betul jugak kan? Tapi aku harap-harap pengalaman baru ini dapat mengajar aku sesuatu yang baru juga. Dah letih dengan perangai orang tua kat opis. Release tension pulak dengan bebudak . They all more honest with us. Hope to learn sumthing new with them. In Sha Allah!


Ainna Najihah di Minda Optima. Kalau aku mengajar dah tak boleh bawa budak kecik ni.Tnggu dia 4 tahun dulu. Aku bawak sekali masuk kelas. 

Lots Of Love,

No comments:

Post a Comment