Saturday, August 17, 2013

My Daily Supplement

 

Salam u ollss..

Dah puas ke beraya tahun ni? Mohlah kita kembali ke dunia sebenar. Kerja kat opis berlambak nak buat. Nak kena cover orang cuti raya lagi. Huhu. Kekadang rasa stress sangat dengan kerja. Minda dan badan ko pun sama penat! Makan pun sampai lupa sebab kusyuk sangat dengan kerja. Ye dok?

Jadi..untuk avoid that thing happened, jomlah amalkan supplement . Sebenarnya , dah lama aku nak amik supplement sebab dulu aku selalu rasa penat. Jalan sket dah rasa letih macam orang obesiti lak aiiih. Lagi-lagi kalau kurang tidur sebab anak-anak tak tido. Perghhh..lemau tak hingat!

Sebelum aku mengandungkan Ainna ni, ada jugak usha-usha supplement kat Guardian. Tapi, sebab tak tahu nak beli yang mana satu dan takde orang guide makanya tak jadilah aku nak beli. Masa peknen kan Ainna dan aku kena rest kat spital 2 bulan sebab Placenta Previa itulah aku terjumpa Shaklee. Mula-mula baca info dari blog Genkimomma ( upline aku skang!). Sangat humble dan baik hati walaupun tak penah jumpa.

Pastu, aku amik set hamil, sambung set pantang dan seterusnya set menyusu! Macam banyak tapi sebenarnya tak. Untuk setiap set cuma add on 1-2 botol saje yg diperlukan. Boleh adjust gituww. Memang berbaloi-baloi.

IMG_20130817_064659

Supplement ni aku amik untuk satu famili. Adam ngan Abah pun boleh jugak! Adam aku bagi Chewable Vit C sebab dia selalu selesema. Abah dia pula share ngan aku supplement2 lain tu.  Favourite aku ESP tu! Bancuh dengan fresh milk sedapnyer lahhh..WAJIB AMIK SETIAP PAGI, untuk kecergasan ya! Jadi, even aku tak cukup tido masih maintain lagi. Beza dengan aku yang dulu.

Lagi satu yang best, B-Complex! Sebab aku kat tempat keje kadang-kadang kan rasa stress jadi amik b-comp supaya boleh kawal hormon aku nih. Jadi anda akan rasa tenang. Insya Allah!

Ermm..ada banyak supplement nak kena topup tuh. Mealshake Adam, Nutriferon, pastu rasa nak cuba Vita E, ngan collagen pulak. Set pencuci muka pun aku nak cuba tapi belum beli je lagi. Tunggu Olay aku habis kot! Hehe.

1 comment:

  1. N3 TQ TO U http://www.kesumaangsana.blogspot.com/2013/11/oh-my-english-bila-ka-berpuisi-inggeris.html

    ReplyDelete