Tuesday, June 19, 2012

Ainna ngan Adam kena cucuk.

SALAM

Tak dak ide nak tulih entry arini nih…

tapi kan? tapi kan? pagi tadi bawa Ainna dan Adam pergi cucuk. Ainna untuk sebulan dan Adam untuk setahun setengah yang tertinggal dulu. Sekarang dah 3 tahun baru nak cucuk. Haru tak harulah weeehh~

Bawak derang cucuk imunisasi kat klinik kerajaan lak tuh. Bukan main banyak prosedur. Ainna pulak tak boleh duduk diam. Kejap-kejap nangis nak susu. Nasib baik ada bilik untuk penyusuan senang sikit buat keje. Hahaha

Adam toksah cakaplah. Super lasak okay!! Boleh pulak dia kaco ibu-ibu kat sana. Nasib tak buat anak orang lain menangis. Aku sabooooo aje tengok peel Adam nih. Susah kalau bawak budak kat tempat-tempat macam nih. Dia cepat bosan dan sebab itulah mula buat peel dan kacau semua orang kat sana.

Dah hampir 10.30 pagi tuh, masuk bilik suntikan. Cucuk Ainna dulu. Pas tu, cucuk Adam lak. Aku mulanya tak sampai hati nak tengok Adam kena cucuk . Aku siap terpikir kang kena cari 2-3 org nurse pegangkan Adam or kang jarum patah kang naya aje..huhu

Rupa2nya taklah susah mana pun. Ada cara nak pegang budak ! Abah dia pegang dia mcm yang nurse ajar pastu Zappppppppp…siap dah! Bergegar satu klinik dok dengar sower Adam nih.

Kuar dari bilik suntikan nih, ada sorang ahso tegur Adam kena cucuk. Adam pun lagi kuat dia nangis sambil marah Ahso tuh....Hahaha. Adam..adam…

3 comments:

  1. Askm. T.kasih ya singgah. Baya2 adam ni mmg tgh aktif kan? Kena byk bertolak ansur. Walau kdg tu rasa hilang juga kesabaran. Tp bila fikir balik. Kesian juga. Adat budak2 nk membesar. Iman mmg saya ikut betul tempohnya. Kalau terlepas mmg kena ulang balik kan. Garang juga adam ya! Mesti cute je rupa dia masa marah tu ;)

    ReplyDelete
  2. hihii kelakarlah adam ni.. siap mrh ahso lg.. hihi

    ReplyDelete
  3. salam kenal....

    biaso nyer budak2 sebaya Adam tuh mmg tak boleh duduk diam...hehe

    ReplyDelete