Friday, January 20, 2012

My Baby at 24 weeks.

Hi,

baby

My pregnancy dah masuk 24 minggu. Blood stain totaplah ado. Huhu! Aku perhatikan setiap pagi akan kuar sikit staining. Alhamdullilah, waktu2 lain takde. Kalau tak, lagi risau dibuatnya.

Teringat misi pesan, kalau ada sedikit darah pun kena beritahu. Masa kat hospital, ada juga beritahu pada doktor tapi tiada tindakan susulan. Jadi, aku anggap tiada yang serius.

My baby kuat menendang. Aku observe setiap pagi dalam pukul 11am – 12am , petang dalam pukul 5pm dan juga waktu-waktu lepas makan. Kuat makan agaknya baby nih. Hehe.

So far so good. Kat rumah aku cuba kurangkan bergerak. Tapi paham-paham lah kalau ada Adam Nuqman yang lasak tuh. Even, ada pun tak banyak membantu sebab Adam tak dengar kata neneknya. Duh!

Mulut aku juga yang nak kena berpetir. Itupun, haram dia buat tak tahu. Kena ugut ngan rotan ( hanger baju) baru dia ikut sikit.

Mulutnya pun dah kemain laju bercakap. Bila dia cakap lagu memang aku tak paham. Kena tanya banyak kali. 

Semalam dia langgar gate baby dengan basikal. Tercabut skru dari pagar. Nenek dia marah dia buat tak reti aje. Aku ambik hanger baju suh dia baiki sendri pagar tuh sampai elok.

Dahtuh, aku tanya “ Dah elok ke pagar tuh?”, Adam kata “ Dah buuu..”. Walhal, masih senget lagi. Takpelah, saya tahu dia memang tak mampu nak baiki pun. Sengaja saya nak dia bertanggungjawab dengan apa yang dia buat.

Lepas dia jawab tuh, saya panggil dia . Mulanya dia takut sebab di tangan masih ada hanger baju. Saya cakap “ Ibu tak marah, ibu nak cakap aje..”. Baru dia datang. Lepas tuh saya tanya dia lain kali nak buat lagi tak?. Adam geleng kepala . Then, saya pujuk dia dan said “Ibu sayaaaaaang Adam”. Dia pun senyum.

Bukan senang nak mendidik anak nih.; Tahap kesabaran kena peringkat yang tertinggi dan saya masih cuba untuk menjadi yang terbaik untuk anak-anak. Insya Allah. Amin.

No comments:

Post a Comment