Sunday, October 17, 2010

Saya nak beli ini.Berapa?

Hari Ahad biasanya adalah hari soping barang-barang dapur.Jadi, hubby ajak pegi Econsave untuk soping sikit. Mulanya aku agak malas tetapi mengenangkan aku nak beli beberapa barang yang agak penting.Aku ikutkan aje.

canvas

First sekali, masuk bahagian barang-barang basah.Minta hubby amik sotong dan udang.Rasa cam lama giler tak makan.Dua tiga menjak nih asik makan ikan aje. Pastuh, terasa nak makan peparu.Peparu nih kalau goreng saja pun sedap.Kalau buat goreng sambal pun sodappp.Suh, hubby beli gak!.

Selesai , kami ke bahagian barang-barang kering pulak. Amik susu Adam, pampers Drypers,beli untuk stok sebulan. Lagi aku ambil uncang the Lipton ngan Milo.

Skang nih asyik minum air batu aje.Sesekali nak minum air panas juga. Biskut Jacobs yang kat umah tuh pun kena cecah ngan air panas baru layan. Heee~Kalau tidak, sampai tahun depan pun tak habis, sudahnya nanti buang aje.Kan rugi tuh!.

Dah selesai membeli semua barang yang diperlukan.Aku dan hubby ke kaunter pembayaran. Ramai giler orang beratur.Iyelah, kan ke hari cuti.Sampai giliran kami, satu persatu barang di scan dan dibungkus terus didalam plastik.Sib baek hari ini bukan Hari Tanpa Plastik tuh kalau tidak plastik pun kena caj.

“K-ching”, satu persatu barang discan.

Sampai ke barang yang terakhir kami beli tetiba tak kuar harga. Minah cashier tuh cuba check banyak kali.Kot-kot mesin pengimbas tuh rosak.Kami dah berpeluh tunggu nih.Aku dah fedup nih.Nak aje aku blah terus dari situ.Lantaklah korang nak kira macam mana.Janji aku nak beli gak ini barang! Tak kira.!!

images

Hampir 15 minit gitu, tetiba minah cashier tuh kata.

“Akak, barcode scanner nih tak rosak cuma barang yang akak beli takde harga.”

“Hoh, takder harga?”Pelik tuh.abih camne nak beli?

Kalau dah kiut camne macam mana nak beli ii..iye dakk??

DSC00589

Sebab apa? Sebab ianya..

PRICELESS!!

1 comment:

  1. salam ziarah dr UK..
    saya bw..
    hehhee. lawakla entry ni...
    i tertipu you..

    p/s: nak tanya..penah dpt income nuffnang ker tak yer? sbb saya tgok banner nuffnang tu mcm salah parking... kalau saya salah, mintak maafla yer.. :)

    ReplyDelete