Monday, September 20, 2010

.Aku tak pandai masak

Ya, satu pengakuan berani dari aku di petang Syawal ini.

Aku bukan tak tahu langsung nak masak tapi asal masak je aku tak tahu!.Eh, ayat jenis apa nih? Huu..

Sebenaqnya dari dulu memang aku kurang minat memasak.Nama aje anak tauke kedai makan tapi haramm..Aku ingat lagi lepas aku habis SPM hari-hari duk umah masak untuk adik-adik aku.Aku kan Along..
Masa tuh boleh tahan sedap aku masak.Lauk yang paling adik-adik aku suka aku masak ialah kangkung goreng.Selalu derang mintak aku masakkan.

Tapi itu dulu..masa terer masak.

Bab kata pepetah orang-orang tua, "belakang parang kalau tak di asah tumpul juga"* betul ke nih?ahh,belasah! sebab selalu sibuk dengan kerja aku makin jarang memasak di dapur.Sampai dah ada anak soang nih pun aku jarang masak.Biasanya laki aku yang masak makanan malam kitaorang.Uwaaa..koang jgn  nyampah lak ngan aku yer..

Kekadang time rajin aku na juga masak makanan yang sedap hingga menjilat jari.Contohnya cam aritu, tetiba mood rajin aku datang.Aku masakkan lah makanan tengahari itu family aku.Masa tuh kat Gombak.Parents ngan adik beradik ada skalik.

Jenguk peti ais tengok bahan apa yang ada.Then ,decide nak buat ayam masak kicap ngan bendi goreng sambal tuh.Dah letih masak aku hidang. Dah hidang papa aku makan dulu. Dia pi kutuk masakan aku.Adik aku yang bongsu dok perli-perli aku .Aku sedih wooo.Aku tahu masakan aku tak sedap.Tapi janganlah kutuk.Sib baik laki aku takde pergi keje.Kalau tidak lagi malu.Laki aku lagi pandai masak dari aku.




Dua lauk kat atas tuh bukan aku yang masa.Itu aku GOOGLE aje.Yang aku msak tak sempat nak ambil gambar. Dah dapat omen buruk camtuh, aku dok pikirlah nape aku msak tak sedap.Kalau Ayam Masak Kicap tuh rasanya aku terlebih minyak.Aku memang selalu terlebih minyak.Takpun,aku buat tak cukup bahan.Yang bendi goreng tuh pulak ada lendir.Dahtuh rasa sambal nyer takder pun. Aku memang failed masak sambal nih.Rasa cili boj aje lebih.UHUK UHUK UHUK.

Oklah, aku nak surf tenet cari cara memasak yang senang,simple dan mudah.


Lots Of Love,

4 comments:

  1. Zaman skrg x kesah la kalo x pandai memasak.. bini chef kadang2 si laki pegi skandal jugak, kan?

    Entry terbaru ahkak : Eleh, Pap Smear aje punnn (dengan Photo =D )

    ReplyDelete
  2. hehe..len mcm aje bunyik tuh.

    dah tak leh pki lagiler ayat " ikat perut suami dgn masakan" tuh kan.

    ReplyDelete
  3. Salam perkenalan

    jemput join 2010 contest!

    ReplyDelete
  4. Eeiiii...sedih kan kalau orang suka komplen2 masakan kita....patut syukur ada jugak rezeki yg boleh dimakan depan kita hehe....jangan putus asa....akak pun tak reti masak tapi perasan macam reti masak hahahah....janji perut kenyang ;-)

    ReplyDelete