Monday, August 16, 2010

.Am I lucky or what?

Salam Ramadhan,

Sila amik mood berpose ye! kalau yang tak pose tuh pun buat-buat je macam orang pose.Kalau boleh tahan jugak perut walaupun boleh puasa.Amacam?Ada bran? *ek elleh, setakat tak makan seharian apa ada hal! 

Nak tya kamu satu soklan? Kekadang pernah tak kamu terpikir yang kamu nih beruntung sangat2?.Lepaih tuh ada tak kamu pikir lagi kenapa kamu sangat beruntung? Pernah tak?Pernah?

Well, everything comes with a reason rite? *im totally believe it.

Dannnn......arini aku terasa nak coret kt sini pasal "beruntung".Puan-puan yang sedang menonton sila dengar dan pasang telinga.Ustazah Suelynnda akan beri sedikit ceramah mengenai hal rumah tangga!! HAHAHA*muka aku jadi estazah.Rosakkkk

Ok,back to beginning.

Sebenarnya nak citer pasal laki aku ni,Aku pun tak tahulah sama ada aku nih beruntung atau pun aku byk dosa? Lu pikirlah sendiri takpun kamu tolong pikir untuk aku.Aci dak?

Gini..*ko nih dari tadi dok intro je,citernya tak jugak! Ceh!

Petang semalam kan hari Ahad, jadi aku nak ler masak untuk berbuka.Kol 6.00 ptg aku dah masuk dapur.Yelah, aku nih lemah lembut sikit kalau bab memasak.2 jam pun tak tentu siap lagi auw. Ok,yang bab 2 jam itu adalah cerita bohong.

Dahtu,planned nak  masak nasi goreng aje.Aku dah bawak kuar semer bahan-bahan nak masak.Tup-tup laki aku yang tgh basuh kain guna tgn terussssss..amik alih!.Aku cuma dan( sempat) gaul ajee....Sudahnya, nasi goreng untuk berbuka bukan aku yang masak tapi laki aku!
 
Haa...disinilah aku mula bertya pada diri sendwik kenapa aku sangat beruntung? dah lah hari-hari balik dari opis dia gak yang masak, dia yang basuh kain dan jemur kain.Rutin aku hari-hari bila balik dr opis cuma tolong tengokkan Adam je masa dia bizi ngan keje umah.Ko tak rasa ke cam peranan tuh dah terbalik?Aku terasa weehhhh...

Kat otak aku nih dok pikir nape laki aku nih rajin sangat.Ye,ye aku sedar aku nih mmg pemalas giler.Lagi2 bab masak tapi tak bermakna aku tak bertonggeng jawab.? Kekadang aku terpikir Tuhan bagi laki yang baik camni mungkin sebab memang aku ada buat kebaikan di masa lalu.Ermm..mungkin sebab itu.Kebaikan apa yang aku buat?Biar aku dan ALLAH swt saja yang  tahu.


Okehlah malas nak citer panjang.Nanti lagi banyak yang aku kena taip.HAHAHA!


Lots Of Love

2 comments:

  1. Bertuah la sue...semua hubby settlekan..dia cuma nak sue tumpu kat anak je kot...

    ReplyDelete
  2. kak eynda,

    agaknyelah kan? tugas mendidik anak nih bukannya senang...

    ReplyDelete