Sunday, August 15, 2010

Alkisah Adam Nuqman

Salam u olss,
Lama tidak berstori-mori pasal Adam kan?. Karang kalau lama tak citer pasal Adam kang, macam aku lupa diri lak!! Hahaha!!

Setakat hari nih, Adam dah umor setahun 2 bulan!! Yeayy!! Makin besar dan bijak. Dan pandai jalan dah!. Betul lah kata orang budak kalau dapat kaki memang nak berjalan aje kejenya. Kuar masuk bilik,tawaf satu umah. Sib baik umah aku kecik, kalau idak penat pulak nak mengejar Adam. Pastu, keje dia nak memanjat aje.Kalau kerusi makan tuh dia tak dapat panjat, badan aku nih lah mangsanya.Tak kat belakang, kat atas perut dia landing. Kekadang tuh , kalau aku mengiring pun dia leh bantai panjat badan aku. Adoiyai, suka hatilak nak oii..jangan patah pinggang ibu udah ler yerr..amacam, ada gaya ibu mithali dak?

Ermmm, so far Adam dah pandai cium tangan.Kalau kita kata "salam, salam"nanti dia amik tangan dan cium.Thanks bebanyak lah  kat pengasuh Adam. Dia lah yang mengajar Adam.Kalau diharapkan aku, mungkin banyak lagi yang Adam tak tahu kan? Almaklumlah, ibunya bizi ngalahkan Perdana Menteri. Heee.

Lagi, Adam dah pandai meniru tingkah laku kita. Dah pandai angkat-angkat tangan cam nak kena penampar tuh. Itu tiru aku ngan abah dia lah tuh!! Kita marah dia, dia marah kita balik!!Ada ke patut? Ish ish ish..

Itu ajelah citer pasal Adam,hari tuh Pengasuh dia beri baju melayu untuk Adam. Adam, say thanks tuh Mak Yang yer!! Ingat nak letak gambar Adam pakai baju melayu tuh tapi takder pulak.Rupanya gambar tuh dalam henset Mak Ngah dia. Takpe,ni nak letak gambar terbaru Adam. Jap, nak godekk!

muka adam tgh blur nengok ibunya meroyan tangkap gmbr.



Lots Of Love,

No comments:

Post a Comment