Wednesday, May 19, 2010

Adam budak bijak

Salam u olss..!!

Dari pagi tadi aku cuba nak tidurkan si Adam. Adam ni mudah terjaga. Kalau kita usik dia sikit, dia terus bangun dan mulalah dia tersengih-sengih.( mungkin adam ingat ibu nak main ngan dia agaknya!) .Jadinya, pagi tadi selepas bagi makan dan mandikan dia , aku temankan aje Adam sambil menonton tv.Adam tak bagi langsung aku bergerak.Even nak ke meja makan pun dia mulalah menangis tak henti. Duhh~ Jadi, dok lah kiteorg depan TV sampailah Adam tertido sendri. Biasa kalau dia tertido aku terus angkat letak kat atas katil. TAPI, kalau agak ganas sikit cara aku mengangkat pasti Adam terjaga. Masa itu, memang terasa sangat STRESS tau!! Perut pun dah lapar, nak kena tunggu dia 0tido baru boleh memasak. Jam dah hampir kul  10 pagi tak mahu juga dia tertido.

Nak tepuk-tepuk dia pun tak jalan sebab mata dah segar. Huhu~ . Aku bawak Adam depan TV semula. Dengan harapan die tertido semula. Jenuh juga menunggu dia ngantuk.Perut pun makin lapar ni .

Dalam kul 12 THARI, barulah Adam tertido atas badan aku. Aku tunggu 5 minit supaya dia lebih lena.Selepas itu, baru aku angkat die ke katil .Then, baru lah aku ke dapur dan memasak.

Tengah layan memasak, tetiba dengar Adam menangis. Aku terpaksa biarkan aje Adam menangis. LANGSUNG tak layan dia. Dah puas menangis,aku nampak Adam merangkak ke bilik. Dia belum boleh jalan lagi. Huhu~

Mulanya ingat kan Adam merajuk membawa diri , rupanya dia balik semula ke tempat tido dia dan tido!! Wah, tak sangka Adam dah kenal tempat tido dia dan pandai pulak dia bawak diri. Ibu mintak maaf ye sayang.Ibu kena masak sebab perut ibu dah lapar. Kalau layan Adam aje, alamat sampai petanglah ibu tak makan lagi~. Ish isk isk..

Lots Of Love,

No comments:

Post a Comment