Monday, September 28, 2009

Raya Oh Rayaku!!

"seperti yg ku jangka terjadi", ceh!! mulalah aku nak jiwang nihh..

but anyway straight to the point, entry ini adalah pasal rayer 2009.Patutnye raya tahun ni adalah raya paling best sebab pertama kali beraya dengan Adam Nuqman dan juga sebab dah tinggal di rumah sendrik.Tapi apakan daya , kewangan keluarga masih belum stabil lagi. Kami bertiga hanya beraya ala kadar aje. Baju melayu untuk Adam Nuqman pun takder!! SOB..SOB

Takpelah Adam , raya tahun depan kite raya sakan ye sayangg!! :(.

Tahun ni beraya di Sekinchan.Kampung suami. Ingatkan boleh juga kemeriahan beraya di tempat lain ( ni pestime beraya di tmpt lain selain Gombak taw..) tapi errmmm..tak seperti yg ku jangkakan..

Raya pertama mak mertua cuma buat ketupat bersama rendang daging dan ayam, buat sukun goreng yg dah potong nipis2 dgn byknye.Aku tgk nak cecah 3 balang besar kot!!

And then, aku tgk mak mentua aku dan kakak ipar cuma berbaju t shirt dan berkain batik aje..huuuu!! takdr semnagt raya langsung arr. Derang buat baju raya bila nak pi beraya umah org je. Apa kes?? aku nak bagi duit raya kat anak anak buah pun rasa malas, last2 aku passed je kat laki aku biar dier yg bagikannn..

errmm..aku plak kalau hari raya seperti yg telah dididik oleh mama aku.kiteorg biasanya pagi-pagi lg mama dah kejut siapkan makanan untuk raya. THen, biasa time rayer mama masak nasi berianiiii...pergg..sehari 2-3 kali aku biasa tambah!! nak kena makan nasi br kenyanggg..

lepas tuh, masing2 mandi pki baju raya, lepas semayang raye mula salam2 dan bermaafan. bagi duit raye, baru bestttt...huuu

Raya kedua lak baru gie jalan beraya .Dari Sekinchan nak berya ke umah Tok Andak kat Sabak Bernam!! Amik masa sejam setengah nk sampai. apalagi, dok meragam arr SI Adam tuh. Penat dan tak cukup tido agaknya. Baru nak tido nak kena kejuttt.Sian Adam!!Balik dr Sabak Bernam terus shoot ke Gombak pulakkk!! Tokwan dia pesan balik awal sbb windu kat Adam.

Bermalam lah sehari 2 kat Gombak.Sedare mara belah sana takde yg dtg pasal raya pertama dah datang.Rugi duit raya untuk Adamm..hehe!!

Wah, aku nih klu dah setat membebel smpi besokpagi tak habis citer pasal raye nih!! Konklusi nye, raya tahun ni serba sederhana aje, raya tahun depan kite bikin GEMPAK PUNYER!! WAHAHAHA...

1 comment: